Nasihat Untuk Pasangan Yang Nak Berkahwin – Ustaz Azhar Idrus

Rate this post



Kuliyyah Maghrib & Soal Jawab Agama – Ustaz Azhar Idrus 13 Januari 2023 | Jumaat 07.30 malam Masjid Fatimah Az-Zahraa, Taman Indera Perfect, Kuantan, Pahang Buku: Kitab: Jam'u Al-Jawami ~ Saluran Rasmi Ustaz Azhar Idrus ~ Menuntut ilmu itu satu kewajipan. Ia tidak boleh dipandang remeh atau dipandang remeh sebagaimana sabda Nabi Muhammad saw. “Menuntut ilmu adalah kewajiban bagi setiap muslim.” (HR. Ibnu Majah). Saluran YouTube Rasmi: Ustaz Azhar Idrus Official (UAITUBE) Twitter:

Instagram : FB Ori : TikTok : : Hak cipta dilindungi undang-undang. Pengeluaran semula tanpa kebenaran adalah melanggar undang-undang yang terpakai. Ustaz Azhar Idrus Official © 2023 Sertai saluran ini untuk mendapatkan akses kepada faedah: #UstazAzharIdrusOfficial #like #subscribe

SUMBER VIDEO

ALSO REVIEW: Hukum Istri Menolak Ajakan Suami Hubungan Badan Menurut Islam - Poster Dakwah Yufid TV

28 comments

  1. nisbah orang khawin 1 dari 999 lah…isteri dalam Al-Quran tu kadang disebut amroatu, kadang disebut jannah…. tajjali dia satu kat dunia 10 lagi kat akhirat, mati dalam keadaan bujang husul khotimah, mati kat dalam keadaan buruk, ending yang berkhawin kalau dia adil dia jadi macam menteri manusia lain yang berkaitan dengan dia, tak mati2…kena azab dah tua, muda balik….kalau dukun orang lagi sakit…susah lah nak cerita

  2. Allahumasolliala sayyidina Muhammad waala Ali sayyidina Muhammad ✨ Allahuma Innaka Afuwwun Karim Tuhibbul Afwa Fa'fu'Anna ✨ Allahumagfirli muslimin nawal muslimat walmukminin nawal mukminat ✨ Yaa Ghafuur Yaa Bariq Yaa Latif Yaa Hakim Yaa Ash Syaafi'i Yaa Rahman Yaa Rahim Allahuakbar ✨

  3. Allahumasolliala sayyidina Muhammad waala Ali sayyidina Muhammad ✨ Robbighfirli Waliwalidaiya Warhamhuma kama Robbayani Soghiiro ✨ Hasbunaullah wanikmal wakil nikmal maula wanikmal nasir ✨ Allahuakbar ✨ Yaa Ghafuur Yaa Ash Syaafi'i Yaa Rahman Yaa Rahim Allahuakbar ✨

  4. Doa²kan saya agar dapat jodoh serta berumah tangga pada insan yang tersayang pada tahun hadapan…

    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ

    Terima kasih atas pencerahan yang diberikan.

    Muga UAI diberikan kesihatan aafiyat yang baik, dipanjangkan usia serta dimurahkan rezeki selalu hendakNya.. 🤲🤲

    🌹آمِيْن اللّهُمَّ آمِيْن💐

  5. Sy rancang nk nikah thn ni,tpi dia nk putus 3 bln sblm tunang,tk sampai 4bln putus dgn sy dh ada org lain siap rancang nk nikah akhir thn ni. yg allah sakitnya hti ni tkde kata2 utk sy ungkapkn doakn sy ye sahabat semua moga allah bgi petunjuk utk sy dlm cri penyelesain dlm masalah yg sy hadapi ini😔

  6. kalau saya, tujuan utama kawin mmg kerana allah, sebab allah haramkan perbuatan zina, jadi dgn berkahwin dpt elak zina.

  7. Isteri asyik cari salah suami dan hebah kan Aib suami yg tak ada bukti kukuh..mcm mana ustaz..di suruhnya saya buat tambahan takliq di pesuruh jaya sumpah..dan berpakat dengan orang dalam mahkamah syariahh utk cari jalan bercerai dengan saya..setelah becerai dia cucuk semua org..di kata kan saya gila dan bermacam macam lagi..sampai sekarang ni..saya amat amat teriniaya…sama juga dengan ibu dan adik beradik saya..apa harus saya laku kan?

  8. Assalamualaikum kepada semua yang mengucap dua Kalima sahadat. Saya muaalaf ingin tanya tentang solat. Saya tinggal solat lima wakthu iaitu satu hari .boleh ka saya ganti Solat rakaat penuh dengan
    Qabli'a dan ba'adiah.
    Penuh

  9. Assalamualaikum ustaz, saya nak tanya, apakah hukum bagi manusia yang memberi hukuman kepada manusia lain, seperti menjatuhkan hukuman gantung sampai mati atau hukuman sebatan , mohon pencerahan ye ustaz

Comments are closed.